• Start
  • Nieuws
  • Talma Borgh kiest BproCare als nieuwe partner voor zorgtechnologie

Talma Borgh kiest BproCare als nieuwe partner voor zorgtechnologie

Talma Borgh header BproCare

Talma Borgh kiest BproCare als nieuwe partner voor zorgtechnologie en zet daarmee een belangrijke stap in de digitale transformatie van haar zorginstelling.

Woon-zorgcentrum Talma Borghtalma borgh logo def

Bij woon-zorgcentrum Talma Borgh in Apeldoorn kunnen ouderen zelfstandig wonen, maar biedt het ook de hulp binnen handbereik als dat nodig is. Er zijn appartementen, zorg- en aanleunwoningen.

Zorg Communicatie Platform

Om alle bewoners en medewerkers zo goed mogelijk te kunnen, en te blijven kunnen ondersteunen in welzijn, zorg en werk, kiest Talma Borgh voor het innovatieve Zorg Communicatie Platform en Voice over Wi-Fi van BproCare. Het Zorg Communicatie Platform vormt de basis waarop ontwikkelingen en trends in de toekomst moeiteloos kunnen worden meegenomen.

Voice over Wi-Fi
Voice over Wi-Fi is een intelligente technologie die het mogelijk maakt om (video)gesprekken te voeren via Wi-Fi. Voice over Wi-Fi controleert actief vanaf welk Acces Point de WiFi-verbinding het sterkst is ten opzichte van de smartphone met app waar verzorgers mee werken en de tablets die ouderen gebruiken om zorg op te roepen of te alarmeren. De techniek heeft door deze automatische activiteit een zeer hoge betrouwbaarheid. Daarnaast is over een Voice over Wi-Fi verbinding dataverkeer mogelijk en biedt daarmee veel meer mogelijkheden dan een traditioneel DECT-netwerk.

Tablet voor ouderen
Op een moderne tablet, voorzien van een robuuste beschermhoes, kunnen bewoners straks via een gebruikersvriendelijke app verschillende typen zorg oproepen of alarmeren. Deze zorg oproepen of alarmeringen komen binnen op de smartphones met app van verzorgers. Voorbeelden van verschillende typen zorg oproepen zijn: 'ik wil op bed', 'ik wil naar het toilet' en 'ik wil drinken'. De tablet kan draadloos worden opgeladen, dus het aansluiten van kabels behoort tot het verleden.

Smartphone met app voor verzorgers
Verzorgers krijgen een moderne smartphone en app. Deze smartphones zijn niet gebonden aan een afdeling of etage. Iedereen kan dus op elk toestel inloggen op naam. Alarmeringen, meldingen en oproepen van bewoners, inkomende of uitgaande buitenlijnen, oproepen via collega's en communicatie met de centrale voordeur en andere relevante deuren zijn eenvoudig en snel op de smartphone af te handelen.

 

smartphone templateDe verschillende typen zorgoproepen in een overzicht op de smartphone met app. 

Dwaaldetectie voor mensen met dementie
Door het plaatsen van lussen en bakens nabij deuren en andere kritieke plaatsen worden leefcirkels gecreëerd. De cliënten kunnen zich nu vrij door het gebouw of in de tuin begeven zonder dat ze uit beeld verdwijnen. Wanneer een cliënt zich buiten zijn/haar leefcirkel begeeft, ontvangt de verzorgende een melding op de smartphone met app. De cliënt wordt vervolgens terug begeleid naar de beoogde omgeving.

Managementportaal
Zorg kan real-time per minuut, per uur, per dag, per maand en per jaar worden teruggezien. Ook is het mogelijk om per cliënt specifiek de geplande en ongeplande zorg in kaart te brengen. Piek en dal momenten van de zorgvraag worden zichtbaar. Door dit inzicht kan de geplande zorg beter worden afgestemd op de ongeplande zorg. Dit zorgt voor een specifieke afstemming op de persoonlijke zorgvraag van de cliënt en een betere kwaliteit van zorg. Het Managementportaal geeft daarnaast inzicht hoe de zorgverleners de zorgvraag verwerken. Een duidelijke inzage in welke zorgverlener een specifieke zorgvraag heeft geaccepteerd, afgewezen of genegeerd en hoeveel tijd dit heeft gekost.

Wat kunnen wij voor uw zorginstelling betekenen?
Wij adviseren u graag vrijblijvend over op maat gemaakte, innovatieve oplossingen.

BproCare maakt gebruik van cookies zodat wij u beter van dienst kunnen zijn op onze website. Meer weten!