De technologie van BproCare Home
De BproCare Home app is het hart van onze oplossing. Met alleen de app en een smartphone of tablet kan iedereen al gebruikmaken van BproCare Home.
Je kunt met de app dagelijks aangeven hoe het met je gaat, een alarmmelding maken of een specifieke hulpvraag stellen. Zoals ‘hulp bij boodschappen’ of aangeven dat je ‘graag wilt kletsen’ of ‘een kopje koffie wilt doen’. Die meldingen komen uit bij iemand in jouw informele netwerk, maar voor specifieke meldingen kun je ook gebruikmaken van een zorgcentrale of een professionele (thuis)zorgorganisatie.
Wordt er niet binnen een vooraf ingestelde tijd gereageerd? Dan escaleert de (alarm)melding binnen het informele netwerk of naar professionele zorg. Zo zorgen we ervoor dat er geen melding verloren gaat. Ook (video)bellen is overigens direct vanuit de app mogelijk.

Uitgebreid pakket
Voor intensievere zorgsituaties biedt BproCare Home een uitgebreid pakket met leefpatroonmonitoring. Sensoren werken samen en houden 24/7 routines in de gaten, zoals naar de badkamer gaan, een apparaat gebruiken of de woning verlaten. Zonder dat de bewoner iets hoeft te doen, wordt de welzijnsknop automatisch geactiveerd. Denk aan sensoren in stekkers, deuren of de koelkast.
Meldingen en statussen
Via de BproCare Home app werken professionele zorg en het informele netwerk eenvoudig samen. Als de welzijnsknop niet wordt geactiveerd, kunnen betrokkenen snel (beeld)bellen of even langslopen. De app toont een tijdlijn van sensoractiviteiten, zodat je op afstand kunt inschatten of alles goed gaat. Professionele zorgverleners bepalen welke meldingen belangrijk zijn. Informele helpers kunnen wel meekijken, maar geen instellingen aanpassen, tenzij er geen professionele zorg betrokken is.