Alarmzenders aangepast op de bewoner

Bij BproCare kennen we uiteraard de standaardoplossingen voor alarmzenders, zoals de hals-/polszender en het trekkoord. Maar we beschikken ook over alarmzenders voor specifieke zorg. Tijdens een intake kijken we samen met de bewoner en zorgmedewerker welke alarmzenders nodig zijn om een alarm of een zorgoproep te kunnen maken. Vervolgens passen we de alarmzenders aan op de mogelijkheid hoe hij of zij het alarm kan maken.

Voorbeelden van alarmzenders bij meer specifieke en zwaardere zorg zijn: een armleuningknop, blaassensor, contactzender of een kinsensor. 


Links: Buddy Button's. Rechts: Tafelalarm.

Alle alarmzenders geïntegreerd in één oproepsysteem

Waar voorheen de zorgalarmeringen- en oproepen bij één etage of afdeling binnenkwamen, zorgen we er bij BproCare voor dat alle alarmeringen volledig geïntegreerd zijn in één systeem: het Zorg Communicatie Platform. Ook als er binnen de zorginstelling verschillende alarmzenders worden gebruikt. Bijvoorbeeld halszenders in aanleunwoningen en contactzenders op gesloten afdelingen.

Alle verschillende alarmzenders komen bij de zorgmedewerkers binnen in de CareApp op hun Mobiele Zorg Unit. Een groot voordeel van ons systeem is dat we verschillende zorgoproepen onderscheiden van alarmeringen, waardoor zorgmedewerkers in één oogopslag de urgentie en de gerichte zorgvraag kunnen zien. Dit noemen we bij BproCare ‘zorgdifferentiatie’.

Altijd een veilige en betrouwbare verbinding

Alle alarmzenders staan in verbinding met een BproCare Alarmgateway op de kamer van de bewoner. Deze BproCare Alarmgateway heeft een bekabelde verbinding met de BproCare ATC Server van de zorginstelling waar het Zorg Communicatie Platform op draait. Vervolgens worden de alarmeringen verstuurd naar de zorgmedewerkers. Reageert de desbetreffende medewerker niet op de melding, dan wordt er automatisch een nieuwe melding verstuurd of wordt de melding doorgestuurd naar een andere zorgmedewerker. Zo is de bewoner ervan verzekerd dat zijn zorgalarmering altijd bij een zorgmedewerker terecht komt en dat hij dus geholpen gaat worden.


Meer weten over onze actieve alarmzenders?

Heeft u een vraag of verzoek, bent u geïnteresseerd in een offerte of voelt u meer voor een vrijblijvende (digitale) kennismaking? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder.