Bewoners voelen zich gehoord

De CareApp op de Mobiele Zorg Unit is ontwikkeld om meer interactie mogelijk te maken tussen uw zorgmedewerkers en bewoners. Met als belangrijkste doel: de bewoner het gevoel geven dat hij gehoord wordt en de zorgmedewerker helpen om met aandacht de juiste zorg te kunnen verlenen. Dankzij het verwerken van telefonie in de CareApp kunnen uw zorgmedewerkers bewoners van een afstand gerust stellen of snel helpen bij een vraag. Heeft de bewoner een specifieke zorgvraag? Dan kan er direct contact gelegd worden met de betreffende zorgmedewerker.

Onderlinge communicatie met het zorgteam

Wil een zorgmedewerker snel een collega bellen? Via de CareApp leggen uw zorgmedewerkers direct onderling contact. In de CareApp kan de zorgmedewerker precies zien wie er op dat moment aanwezig is op de afdeling of binnen het team. De zorgmedewerker heeft ook de mogelijkheid om de gehele afdeling of het gehele team te bellen. Elke zorgmedewerker binnen deze groep krijgt dan een melding van deze oproep. Eén persoon kan vervolgens de oproep beantwoorden.

Oproepen aannemen buiten de zorginstelling

Niet alleen binnen, maar ook buiten het gebouw kunnen de zorgmedewerkers (zorg)oproepen aannemen of zelf contact opnemen met een collega of bewoner (indien er gebruik wordt gemaakt van een SIM). Ook kan er een buitenlijn worden aangenomen, zoals een oproep van een huisarts. De server van BproCare kan inkomende oproepen verbinden met de CareApp op de Mobiele Zorg Unit van een specifieke zorgmedewerker. Op deze manier kan bijvoorbeeld de receptioniste een buitenlijn verbinden naar een heel zorgteam of één zorgmedewerker.

Daarnaast zijn diverse instellingen mogelijk. Bijvoorbeeld dat alleen vooraf geprogrammeerde nummers gebeld kunnen worden of dat er juist vrij gebeld kan worden naar ieder nummer. En belt er iemand vanaf een buitenlijn buiten receptietijden? Dan kunnen deze oproepen automatisch doorverbonden worden naar specifieke zorgmedewerkers of teams.

Makkelijk en veilig gebruik van telefonie

De kracht is dat telefonie volledig geïntegreerd is in het Zorg Communicatie Platform van BproCare, waardoor het mogelijk is dat zorg op afstand geregeld kan worden. Via de CareApp op de Mobiele Zorg Unit kan het zorgpersoneel zeer eenvoudig contact opnemen met collega’s en buitenlijnen. Het volledig geïntegreerde systeem zorgt er tevens voor dat iedere zorgmedewerker via zijn of haar Mobiele Zorg Unit toegang heeft tot een centraal telefoonboek. Een telefooncentrale is dus niet meer nodig. Gaat er een Mobiele Zorg Unit kapot? De toestellen werken op inlog en niet op telefoonnummer. De zorgmedewerker is op dus niet direct gekoppeld aan het toestel.


Meer weten over telefonie integratie van BproCare?

Heeft u een vraag of verzoek, bent u geïnteresseerd in een offerte of voelt u meer voor een vrijblijvende (digitale) kennismaking? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder.