Specifieke zorgoproepen via de BproCare TAB

Daarom hebben we de BproCare TAB ontworpen: een tablet inclusief beschermende hoes en wandlader. De BproCare TAB is onderdeel van ons Zorg Communicatie Platform en kan voor iedere kamer of bewoner apart worden ingesteld. Op de tablet zijn verschillende tegels (knoppen) te plaatsen. Iedere tegel staat voor een specifieke zorgoproep. Door één van de tegels te selecteren, krijgen uw zorgmedewerkers een oproep in de CareApp op hun Mobiele Zorg Unit. In deze oproep staat de naam, het kamernummer en de specifieke zorgoproep van de bewoner. Bij BproCare noemen we dit Zorgdifferentiatie – het goed indelen van de verschillende zorgvragen, zodat er efficiënter en met meer aandacht gewerkt kan worden.

Eenvoudig instellen van specifieke zorgoproepen

Via het Beheerportaal van het Zorg Communicatie Platform kan iedere tablet worden voorzien van diverse zorgvragen, zoals de wens om te drinken, slapen of een rolstoel. In het platform hebben we een groot aantal vooraf vastgestelde zorgoproepen opgenomen, maar specifieke zorgoproepen zijn eenvoudig toe te voegen. Hierdoor is de BproCare TAB vanaf het eerste moment zeer eenvoudig in het gebruik. Iedere zorgmedewerker en bewoner zal moeiteloos met de tablet kunnen werken en de voordelen ervaren.

Hoe werkt de zorgtablet voor de bewoner

De BproCare TAB wordt, samen met de wandlader, geïnstalleerd op de kamer van de bewoner. Wanneer de bewoner een zorgoproep of alarm wil maken selecteert ze één van de tegels. De aangesloten zorgmedewerkers krijgen deze oproep binnen op de CareApp van hun Mobiele Zorg Unit en vervolgens kan één van hen de oproep aannemen. De bewoner krijgt hier op zijn eigen tablet direct een melding van in het scherm die ook wordt uitgesproken. Hij voelt zich gehoord en hoeft niet in onzekerheid af te wachten. Is er meteen behoefte aan contact tussen de bewoner en zorgmedewerker? Dan kan de zorgmedewerker via beeldbellen contact opnemen met de bewoner.

Meer zelfstandigheid met de BproCare TAB

De BproCare TAB biedt, in combinatie met het Zorg Communicatie Platform, bijzonder veel mogelijkheden. Zo kunnen er verschillende functionaliteiten aan het systeem worden toegevoegd, zodat de bewoner zelf nog meer regie in handen heeft. Denk hierbij aan het kijken van programma’s, het lezen van boeken of kranten, het volgen van een kerkdienst en zelfs het ontvangen van (gecontroleerde) oproepen van buitenaf.

Daarnaast is de BproCare TAB ook geschikt om woningdomotica mee te bedienen. Bijvoorbeeld voor het openen van de gordijnen, het laten zakken van de zonwering, het verstellen van het bed of het aan- en uitzetten van het licht. De interface van de tablet is strak en eenvoudig ingericht en hierdoor toegankelijk in gebruik. De volume en aan/uit knoppen van de tablet zijn beter te bedienen in de hoes. Dankzij het handvat in de hoes kan de tablet ook een kwartslag gedraaid worden en zo makkelijk worden neergezet op een vlakke ondergrond. Ideaal tijdens het bellen met (klein)kinderen of het lezen van het laatste nieuws.

Veilige gegevensverbinding en gegevensoverdracht

De BproCare TAB houdt altijd en overal een veilige verbinding via bijvoorbeeld het VoWiFi netwerk. Dit netwerk is zeer betrouwbaar en garandeert een stabiele connectie tussen de BproCare TAB, het Zorg communicatie Platform en de CareApp op de Mobiele Zorg Units. De BproCare TAB kan ook verbinding maken via Private LTE en een publiek netwerk. Zorgmedewerkers hoeven zich dus geen zorgen te maken over misgelopen oproepen. Wordt er een elektronisch cliëntendossier (ECD) gebruikt in uw zorginstelling? Dan benadert de zorgmedewerker ook dit dossier eenvoudig via de BproCare TAB.


Meer weten over de BproCare TAB?

Heeft u een vraag of verzoek, bent u geïnteresseerd in een offerte of voelt u meer voor een vrijblijvende (digitale) kennismaking? Neem contact met ons op, we helpen u graag verder.