Het klantverhaal van Libertas Leiden

jamal joris header

Systeembeheerder Jamal Lamriti (links) en teammanager Joris van der Meijden van Libertas Leiden vertellen hun verhaal over de keuze voor - en samenwerking met - BproCare.

libertas jubileum

Libertas Leiden is een moderne zorgorganisatie en biedt al 60 jaar ondersteuning aan de inwoners van Leiden. Ze leveren zorg aan huis en bieden mensen een woonomgeving als ze niet meer thuis kunnen wonen. Daarnaast organiseert Libertas Leiden welzijnsactiviteiten die de zelfredzaamheid van Leidenaren bevorderen.

Uitdaging

Het zorgsysteem was afgeschreven en daarom toe aan vervanging. Gewenst was een modern, betrouwbaar, gebruikersvriendelijk en in intelligentie schaalbaar systeem dat zich aanpast aan de zorg, niet andersom.

Oplossing

Het zorgcommunicatieplatform van BproCare heeft ervoor gezorgd dat Libertas nu over een zorgsysteem beschikt dat voldoet aan de gestelde wensen. Moderne technologie en goede samenwerking heeft ertoe geleid dat Libertas Leiden nu een grote stap vooruit heeft gezet richting het verzorgingshuis van de toekomst.

joris
“BproCare is eerlijk en concreet. 
What you see is what you get.”

Joris van der Meijden - Teammanager facilitair, vastgoed en ICT bij Libertas Leiden

Vernieuwing

Joris van der Meijden - Teammanager facilitair, vastgoed en ICT bij Libertas Leiden:
“Libertas Leiden gaat zijn zorgtechnologie vernieuwen. We willen vooroplopen in de markt. Onze woonlocatie Rijn en Vliet is de eerste locatie die werd vernieuwd. Op deze locatie wonen mensen met een lichamelijke zorgbehoefte (somatiek) en ouderen met dementie. We wilden een nieuw, betrouwbaar systeem dat de mogelijkheid biedt om: op te schalen naar meer intelligentie, efficiënter te werken en zorg beter te beheren én inzichtelijk te maken. Het systeem hoort zich daarbij aan te passen aan de zorg, niet andersom.

rijn en vliet
Woonlocatie Rijn en Vliet in Leiden.

Vertrouwen

Tijdens onze zoektocht naar een geschikte partij kwamen wij BproCare tegen. Vanaf toen is het balletje gaan rollen. Kijk, je hebt bij een dergelijke buitengewone vernieuwing maar één kans om draagvlak te creëren bij bewoners en medewerkers. Daarbij loopt een implementatie nooit exact zoals gepland. Dan moet je voordat je een partij kiest het vertrouwen hebben dat je er - wat er ook gebeurt - samen uit gaat komen. Mijn collega’s en ik hadden na een aantal gesprekken het idee dat BproCare zaken niet mooier voorstelt dan ze in werkelijkheid zijn, een eerlijk verhaal vertelt.

Implementatie

What you see is what you get. De uitrol verliep boven verwachting voorspoedig. Ook was het fijn om na de medewerkerstraining door BproCare van collega’s te horen dat ze vertrouwen hebben in het nieuwe systeem en enthousiast zijn over het spectrum aan mogelijkheden. Ik kijk heel tevreden terug op het zetten van de eerste stap in het vernieuwen van onze zorgtechnologie.

jamal
“Zorgmedewerkers 
willen met mensen werken en zo min mogelijk met apparaten. Gebruikersvriendelijke apparatuur en systemen zijn daarom essentieel."

Jamal Lamriti - Systeembeheerder bij Libertas Leiden

Meer rust

Vanaf mei 2019 werkt Rijn en Vliet met het zorgcommunicatieplatform van BproCare. Omdat verzorgers nu middels hun smartphone op afstand meer inzicht hebben in de zorgvraag van cliënten en activiteit van collega’s, hoeven zij minder ‘heen en weer te rennen’. Als teammanager wil je feiten en cijfers zien. Onder andere om de teambezetting in te kunnen schatten. In het management portaal van BproCare kan ik achteraf precies zien welke cliënt, op welk moment, via welk apparaat welke zorgoproep/alarmering heeft gemaakt en welke collega daar wanneer op heeft gereageerd. Een aanzienlijk voordeel ten opzichte van ons vorige systeem waarbij dergelijke data niet beschikbaar waren.”

Jamal Lamriti - Systeembeheerder bij Libertas Leiden:
“Zorgmedewerkers willen met mensen werken en zo min mogelijk met apparaten. Gebruikersvriendelijke apparatuur en systemen zijn daarom essentieel. De smartphone met app van BproCare is intuïtief te gebruiken wat in de praktijd betekent dat verzorgers meer voor elkaar krijgen in minder tijd en dus méér tijd kunnen besteden aan het verzorgen van - en activiteiten ondernemen met - cliënten. Ik zit als ICT’er vaak in verschillende portals. Wat ik fijn vind aan het portal van BproCare is dat het logisch is opgebouwd en je de gewenste informatie over zorgoproepen en alarmeringen eenvoudig en snel kan vinden. Alarmroutes stel ik zelf in, en ook het aanmaken van nieuwe medewerkers of cliënten is een fluitje van een cent. En mocht ik toch een vraag hebben, krijg ik altijd snel iemand met verstand van zaken aan de telefoon die mij te woord kan staan. Een geruststellende gedachte.”

Wat kunnen wij voor uw zorginstelling betekenen?
Wij adviseren u graag vrijblijvend over op maat gemaakte, innovatieve oplossingen.

BproCare maakt gebruik van cookies zodat wij u beter van dienst kunnen zijn op onze website. Meer weten!