BproCare Ouderenzorg

Zorg Communicatie Platform voor ouderenzorg

Binnen de ouderenzorg biedt BproCare diverse oplossingen die geïntegreerd zijn in een veilig en toekomstbestendig oproepsysteem, het Zorg Communicatie Platform. Technologie ondersteunt en optimaliseert op deze manier de zorg die u biedt.

Oplossingen van BproCare voor de ouderenzorg zijn:

Technologie verbetert zorgprocessen en vergroot de zelfredzaamheid

In de afgelopen jaren is er veel gebeurd op het gebied van zorgtechnologie. Er zijn veel oplossingen ontwikkeld om de zorgprocessen te optimaliseren en dagelijkse werkzaamheden efficiënter in te richten. Het zijn oplossingen die bijdragen aan de zelfredzaamheid van de bewoners. BproCare richt zich op wat echt belangrijk is: communiceren en laten weten dat de ander gehoord is. Techniek moet dat ondersteunen zonder dat het menselijke aspect verdwijnt, integendeel.

Zorgtechnologie verschilt voor iedere zorginstelling

Iedere zorginstelling en ieder verpleeghuis is anders. Er zijn grootschalige en kleinschalige verpleeghuizen. Sommige met aanleunwoningen, andere met verschillende afdelingen. Maar overal geldt: iedere bewoner verdient de zorg die hij of zij nodig heeft en de mogelijkheid om dat aan te vragen. Met die gedachte is het Zorg Communicatie Platform ontwikkeld, die we op maat kunnen inrichten voor iedere instelling en iedere bewoner. We integreren bijvoorbeeld diverse oplossingen om er voor te zorgen dat elke bewoner de mogelijkheid heeft altijd de zorgvraag bij de juiste zorgmedewerker neer te leggen. Hiervoor passen wij bijvoorbeeld sensoren en alarmknoppen toe. Op deze manier geven we de bewoners, ondanks hun beperking als gevolg van ouderdom, toch de mogelijkheid om de regie over hun eigen hulpvraag te houden. Al deze oplossingen integreren wij in één overzichtelijk en gebruiksvriendelijk platform: Zorg Communicatie Platform.

Medewerkers en zorgdifferentiatie

Wij vinden het belangrijk dat techniek de zorgprocessen optimaliseert, dat er efficiënter gewerkt kan worden. Een manier om dat te doen is door onderscheid te maken in de verschillende zorgvragen. Bij BproCare noemen we dat zorgdifferentiatie. Binnen het Zorg Communicatie Platform is het mogelijk om zorgvragen per bewoner te specificeren. Per verpleeghuis, afdeling en bewoner kunnen uw zorgmedewerkers eenvoudig op de BproCare TAB verschillende ‘tegels’ plaatsen. Iedere tegel verwijst naar een specifieke zorgoproep. Bijvoorbeeld een tegel met ‘ik wil slapen’, ‘ik wil drinken’ of een alarm (als er dringende hulp nodig is). Technologie biedt op deze manier de mogelijkheid om differentiatie aan te brengen in de zorgvragen binnen uw zorginstelling.